Kasze i zboża

Amarantus (szarłat)

Amarantus należy do najstarszych roślin uprawnych świata. Nazywany jest zbożem XXI wieku, ponieważ jego nasiona mają więcej składników odżywczych niż tradycyjne zboża. Po pierwsze, są bogate w białko, które – jak uważają naukowcy – przewyższa jakością białko pszenicy, kukurydzy, jęczmienia, a nawet mleka.

Amarantus poza tym działa przeciwmiażdżycowo i przeciwnowotworowo. Zwalcza zaparcia. Jest doskonałym źródłem błonnika i nienasyconych kwasów tłuszczowych. Zawiera wapń, żelazo, cynk, potas, magnez i skrobię. Ma bardzo dużo witaminy C, A, E i B. Oczyszcza organizm z toksyn i opóźnia proces starzenia się komórek.

Nasiona amarantusa można spożywać w całości lub w formie płatków. Dodajemy go do zup, warzyw, owsianki, ciast, deserów i chleba. Jest zamiennikiem kasz.

Popularnym sposobem przetwarzania amarantusa jest jego ekspandowanie, czyli technika zbliżona do produkcji popcornu, ale bez użycia oleju i soli.

100g amarantusa – 409 kcal

2 thoughts on “Amarantus (szarłat)

  1. Czy jest tutaj coś o gotowaniu amarantusa? Nie ma!!!! wiec po co pisać „jak ugotować kaszę amarantus” w tagach??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *