Przygotowanie warzyw i owoców

Seler korzeniowy

Dzisiaj o zwykłym niezwykłym selerze korzeniowym. Jest bardzo popularny, dodawany do włoszczyzny. Bulwę ma sporą, kulistą i nie wyglądającą zbyt zachęcająco. I właśnie dlatego, tym większa niespodzianka, gdy dowiemy się ile wspaniałych właściwości i cennych składników nasz seler posiada.

Przede wszystkim ważna informacja dla wszystkich odchudzających się. 400 gram selera to zaledwie 40 kcal. A więc 1 średnia bulwa selera to około 70 kcal.

Seler ma dwukrotnie więcej witaminy C niż cytrusy. Zawiera też witaminę B, kwas foliowy, witaminę PP i E. Ma najwięcej fosforu wśród warzyw korzeniowych, dużo wapnia, potasu i cynku. a także magnez i żelazo. Oczyszcza organizm z toksyn, pobudza przemianę materii, likwiduje zaparcia, polepsza pracę nerek i serca, koi nerwy.

Seler możemy jeść na surowo, piec, gotować lub marynować. Może być dodatkiem do zup, sałatek i napojów. Można też zapiekać go jak kotlety lub zmiksować na puree.

One thought on “Seler korzeniowy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *